چرا توپولوژی در روانکاوی اهمیت دارد؟ (بخش اول) نویسنده: اُون هویتسون/ ترجمهی نورالدین حاتمی • در ۱۳/۰۴/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
مقدمهای بر آیندۀ هگل نویسنده: کاترین مالابو/ ترجمهی سعید تقوایی ابریشمی و محمدمهدی اردبیلی • در ۰۳/۰۴/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
هوسرل و مشکل ایدئالیسم نویسنده: تئودور آدورنو/ ترجمهی افشین علیخانی • در ۰۶/۰۳/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
در باب شرم (ژاک میلر و مسئله شرم) ترجمه و تألیف: مینا جعفریثابت • در ۲۸/۰۱/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
رازهای آدمهای بیراز (انسان جغرافیایی و استبداد حرمسرایی در نامههای ایرانی) نویسنده: نوید نادری • در ۲۱/۰۱/۱۴۰۰ • ادبیات و هنر, فلسفه و علم ادامه مطلب ←
تنیدن در زبان (نگاهی به سیمایِ ادیبسلطانی در مقامِ مترجم) نویسنده: صابر دشتآرا • در ۱۱/۰۱/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
روانشناسیِ انتقادیِ آلمانی بهعنوان روانشناسیِ رهاییبخش چارلز.و تولمن/ ترجمهی لعیا هوشیاری • در ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
«کجایم من؟» نویسنده: برونو لاتور/ ترجمهی الهه هاشمی • در ۱۲/۱۲/۱۳۹۹ • ادبیات و هنر, فلسفه و علم ادامه مطلب ←
بافتگردانیِ نئولیبرالیسم و ماهیتِ مفهومیِ روزافزونِ گفتمان نویسنده: مایکل کرژنفسکی/ ترجمهی یاشار تاجمحمدی • در ۰۷/۱۲/۱۳۹۹ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
چرا لاکان میگوید: «هرکسی که در زبان ژاپنی سکونت دارد، نیازی به روانکاویشدن ندارد» نویسنده: لوک.اس.اُگاساوارا/ ترجمهی نورالدین حاتمی • در ۲۷/۱۱/۱۳۹۹ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←