درگیریهای پیچیده: حرکت از جامعهشناسی سیاستگذار به جامعهشناسی مردممدار در دنیای عرب نویسنده: ساری حَنَفی / مترجم: بهرنگ صدیقی • در ۰۷/۰۲/۱۳۹۵ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
لیکوفوبی و سیاست: از گرگها و دشمنان مردم نویسنده: پویا ایمانی • در ۱۱/۰۱/۱۳۹۵ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
جودیت باتلر و اخلاق دشواری سارا سلیح / ترجمهی مهسا اسدالهنژاد • در ۲۶/۱۲/۱۳۹۴ • سیاست، دین، حق, فلسفه و علم ادامه مطلب ←
نقدی بر تفسیر طباطبایی از پدیدارشناسی روح هگل نویسنده: علی اصغر مروت • در ۱۳/۱۱/۱۳۹۴ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
چرا بدیو پیرو روسو است؟ نویسنده:سایمون کریچلی /ترجمه احسان پورخیری • در ۲۴/۱۰/۱۳۹۴ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
دانشگاه مردممدار: رزمگاهی برای آرمانشهرهای واقعی نویسنده: مایکل بوراووی / مترجم: روحاللّه گلمرادی • در ۱۶/۰۹/۱۳۹۴ • فلسفه و علم, نقد کتاب ادامه مطلب ←
آیا هستیشناسی بنیادین است؟ نویسنده: امانوئل لویناس / ترجمهی محمدمهدی اردبیلی[1] • در ۰۸/۰۸/۱۳۹۴ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
چشمانداز پارالاکس: دربارهی کتاب «فرا-نقد: دربابِ کانت و مارکس» اثرِ کوجین کاراتانی نویسنده: اسلاوی ژیژک / ترجمهی مسعود غفاری • در ۱۱/۰۷/۱۳۹۴ • فلسفه و علم, نقد کتاب ادامه مطلب ←
ترجمه/تفسیرِ بند اول مقدمهی «پدیدارشناسی روح»: مسألهی تصورِ آگاهیِ طبیعی در قبال قوهی شناخت نویسنده: حامد صفاریان • در ۳۰/۰۶/۱۳۹۴ • فلسفه و علم, نقد کتاب ادامه مطلب ←
برآمدن و بازتولید پوزیتیویسم ایرانی: مطالعهای در تاریخ جامعهشناسی ایران نویسنده: آرش حیدری • در ۲۰/۰۶/۱۳۹۴ • فلسفه و علم, نقد کتاب ادامه مطلب ←