• جست‌و‌جو
  • خانه
  • سیاست، دین، حق
  • اقتصاد و جامعه
  • فلسفه و علم
  • ادبیات و هنر
  • نقد کتاب
  • بُرِش
  • مانیفست
  • Manifest

فلسفه و علم

P r o b l e m a t i c a a

  • صفحه 1
  • صفحه 2
  • صفحه 3
  • صفحه 4
  • صفحه 5
  • صفحه 6
  • صفحه 7
  • صفحه 8
  • صفحه 9
  • صفحه 10
  • صفحه 11
  • صفحه 12

چرا توپولوژی در روان‌کاوی اهمیت دارد؟ (بخش اول)

نویسنده:‌ اُون هویتسون/ ترجمه‌ی نورالدین حاتمی • در ۱۳/۰۴/۱۴۰۰ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

مقدمه‌ای بر آیندۀ هگل

نویسنده‌: کاترین مالابو/ ترجمه‌ی سعید تقوایی ابریشمی و محمدمهدی اردبیلی • در ۰۳/۰۴/۱۴۰۰ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

هوسرل و مشکل ایدئالیسم

نویسنده: تئودور آدورنو/ ترجمه‌ی افشین علیخانی • در ۰۶/۰۳/۱۴۰۰ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

در باب شرم (ژاک میلر و مسئله شرم)

ترجمه و تألیف: مینا جعفری‌ثابت • در ۲۸/۰۱/۱۴۰۰ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

رازهای آدم‌های بی‌راز (انسان جغرافیایی و استبداد حرمسرایی در نامه‌های ایرانی)

نویسنده: نوید نادری • در ۲۱/۰۱/۱۴۰۰ • ادبیات و هنر, فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

تنیدن در زبان (نگاهی به سیمایِ ادیب‌سلطانی در مقامِ مترجم)

نویسنده: صابر دشت‌آرا • در ۱۱/۰۱/۱۴۰۰ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

روان‌شناسیِ انتقادیِ آلمانی به‌عنوان روان‌شناسیِ رهایی‌بخش

چارلز.و تولمن/ ترجمه‌ی لعیا هوشیاری • در ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

«کجایم من؟»

نویسنده: برونو لاتور/ ترجمه‌ی الهه هاشمی • در ۱۲/۱۲/۱۳۹۹ • ادبیات و هنر, فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

بافت‌گردانیِ نئولیبرالیسم و ماهیتِ مفهومیِ روزافزونِ گفتمان

نویسنده: مایکل کرژنفسکی/ ترجمه‌ی یاشار تاج‌محمدی • در ۰۷/۱۲/۱۳۹۹ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

چرا لاکان می‌گوید: «هرکسی که در زبان ژاپنی سکونت دارد، نیازی به روان‌کاوی‌شدن ندارد»

نویسنده: لوک.اس.اُگاساوارا/ ترجمه‌ی نورالدین حاتمی • در ۲۷/۱۱/۱۳۹۹ • فلسفه و علم

ادامه مطلب ←

  • ← قدیمی تر
  • جدیدتر ←

قبلی 1 2 3 4 5 … 12 بعدی