حیاتِ پسینِ عاشورا؛ سوگناکی مناظر ویران و الهیات خاموشی نویسنده: علی قاسمی • در ۱۴/۰۷/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
فردیدی که من میشناختم (مصاحبهی علی میرسپاسی با عباس امانت) مصاحبهی علی میرسپاسی با عباس امانت/ ترجمهی حمیدرضا یوسفی • در ۱۹/۰۶/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
چرا توپولوژی در روانکاوی اهمیت دارد؟ (بخش دوم) نویسنده: اُون هویتسون/ ترجمهی نورالدین حاتمی • در ۱۶/۰۶/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
کار، کارخانه، ادغام مصاحبه با آنتونیو نگری/ ترجمهی داریوش فلاحی • در ۱۱/۰۶/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
اسپینوزا و مارکس؛ رهایی از بندگیِ شورمندانه (نقدی بر کتاب فردریک لوردون: «بندگان مشتاق سرمایه؛ مارکس و اسپینوزا در باب میل») نویسنده: امیرمسعود حاتم • در ۰۳/۰۶/۱۴۰۰ • فلسفه و علم, نقد کتاب ادامه مطلب ←
زیبایی زنانه، طرحی برای مطابقت با خویشتن نویسنده: کامی فُروادوُ-متری/ ترجمهی نگین صنیعی • در ۲۳/۰۵/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
ژوکر آگوستو بوآل و آموزش رهایی بخش (استفاده از تکنیکهای ژوکر بوآل در کلاس درس) نویسنده: حمزه عالیپیام • در ۱۶/۰۵/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
تجربهی پدیدارشناختی؛ تجربه نزد باتای نویسنده: میشل فوکو/ ترجمه و موخره: سمیرا رشیدپور • در ۱۱/۰۵/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
مطالعات فرهنگی در ایران و مسألهی نئولیبرالیسم (پس از یک دهه) نویسنده: هادی آقاجانزاده • در ۰۷/۰۵/۱۴۰۰ • فلسفه و علم ادامه مطلب ←
فمینیسم پدیدار شناختی چیست؟ نویسنده: کامیّ فُروادوُ-مِتری/ ترجمهی نگین صنیعی • در ۲۴/۰۴/۱۴۰۰ • اقتصاد و جامعه, فلسفه و علم ادامه مطلب ←